During The Last SPSS class

. Friday, October 2, 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Spss bukan bidang yang aku minat dan pasti satu software yang hanya memeningkan kepala aku. Pastinya tak mampu nak menunjuk pandai...

Tapi ntah macamana malam ni aku boleh bercerita kat depan kelas macamana nak jawab soalan xm dari Prof Hariri dengan Sarina Ayu!...hahahahahaha....lawak badak sungguh bila aku keluar dari kelas malam ni. Sememangnya pengalaman yang fulamak utk aku...eehheeeh! Aku tahu gak Spss rupa-rupanya! Kurang sikit dari prof-prof yang ajar....lebih sikit dari masa aku mula-mula masuk dulu.

Namun mungkin kerana aku cukup tak suka bila aku tak tahu...keadaan ini memang membuat aku terasa seperti OKU!

Akhirnya 5 soalan prof Hariri selesai dijawab!

1. Descriptive analysis
2. Histogram to show distribution
3. Independent - sample t test
4. Boxplots (semua nganga sebab dia tak pernah ajar!)
5. Regression Equation Model (yang paling menarik untuk diexplore!)

0 comments: