Hari Ini

. Monday, November 30, 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Hari ini aku menghadiri "Research Training Program" anjuran Fakulti Perniagaan dan Ekonomi, UPSI. Program ini dijalankan selam tiga hari bermula dari hari ini sehingga hari Rabu.

Apa yang menarik?

Aku mengenali beberapa pensyarah UPSI yang sebelum ini hanya mendengar nama! Aku berkenalan semula dengan perkara-perkara yang telah aku bergelumang selama setahun di sini. Sesuatu yang aku yakin ialah, selama mana pun kita merasakan kita sudah tahu, tetap akan ada perkara-perkara yang kita tidak tahu dan ini yang menjadikan perkara itu semakin seronok untuk diterokai. Mungkin ada di antara kita mengambil masa untuk mengenali sesuatu dan ada pula yang selepas tahu, buat tidak tahu! Dan berapa ramai pula yang terus mengambil tahu perkara-perkara yang kecil dan remeh?

Itulah inti pati yang dapat aku garapkan dari program hari ini bermula dari 8.30 pagi sehingga 4.45 petang.

Aspek-aspek yang disentuh sememangnya berkisarkan kepada permulaan dan perkara-perkara yang perlu diberi perhatian khusus sepanjang melakukan penyelidikan dan banyak info yang boleh dimanafaatkan untuk jangka panjang.

0 comments: